mandag 21. mars 2016

Kunsten å stå i kø

Er det én ting jeg virkelig har lagt merke til i matbutikkene her i Krakow, er at 99% av befolkningen her i byen ikke kan det å stå i kø. Hjemme i Norge står alle pent på rekke, og venter på tur. Det er alltid noen som står litt nærmere enn andre, og man kjenner pusten i nakken, men det er det verste jeg har opplevd. I Krakow derimot...et evig kaos! Det er kanskje organisert kaos for noen, men jeg kjenner temperaturen stiger kraftig når vi er på storhandel i en av de større butikkene. Her er det ingen som står pent på rekke. De skal så nærme kassen som mulig, selv om det er 10 kunder foran dem. Presser gjerne handlekurva langt inn i ratata på kunden foran. Jeg opplever også at mens jeg holder på å legge mine varer på båndet, har jammen kunden bak meg(med stappfull handlevogn) begynt å legge sine varer på, før jeg er halvveis!! HVA I ALLE DAGER! 

En annen ting jeg har merket, er at man-bun er jo in som aldri før(eller er det ut nå?). Mennene her i Krakow tar det gjerne et steg lenger. De barberer hele hodet, bortsett fra en tilfeldig flekk/stripe hvor håret gjerne er langt nok til en lekker pariserflette!?  

Jaja

Fruen var syk forrige uke også, så Rudi stiller opp som "babysitter". Bokstavelig talt.


Jeg lagte også en liten skattejakt, for å få humøret et par hakk opp! Det hjalp veldig! Skatten var en t-skjorte fra favorittbutikken vår! 


Nå skal jeg se Modern Family med taco og en boks cola(æææh). Er det mandag, så er det mandag!

1 kommentar:

  1. Det er like kjekt å lese dine innlegg hver uke.

    SvarSlett