søndag 19. juni 2016

Proud to love

Tok meg en ekstra dag fri på fredag, fordi forda, og hadde en rolig langhelg! Vasket litt, ryddet litt, registrert meg på Netflix og sett hele den nye sesongen av Orange is the new Black. Sånne viktige ting, altså. 

Ellers har fotball-EM(?) startet, og fruen er (uheldigvis) over gjennomsnittet interessert i nettopp denne sporten. Jeg har sagt jeg kan gå med å å se kampene Polen spiller i, dersom fruen vi gå til bar/venninner eller hjemme. Angrer litt på det nå, gitt. De to kampene så langt, har vi sett hos en venninne på storskjerm. Det er fint det. De jubler når Polen scorer. Det er jo litt fint det også. Men å klappe når de f.eks stopper et angrep, eller har en god sjanse, men misser!? Det blir litt som å klappe når charterflyet lander i Syden; flaut og unødvendig.  Jubelen står i taket om Polen scorer, og jeg vurderer å ta med hørselvern neste gang. De treffer noter så høye at tilogmed Mariah Carey hadde vært grønn av misunnelse hadde hun hørt dem! Heldigvis er det snart over! Heia Polen! 

Jordbærsesongen er i full gang, og salikatten så gode jordbærene er her! De er nesten like gode som hjemme i Norge! Store, søte og saftige jordbær, og gjerne med en liten gjest!




Proud to love
Skyteepisoden i Orlando. En så umenneskelig handling. Og at noen på twitter kan få seg til å skrive noe som "at least it was a gay bar, so no innocent people died" får meg til å se rødt. Som Morgan Freeman twitret en gang i tiden, "I hate the word homophobia. It is not a phobia. You are not scared. You are an asshole". Dersom du er så forbanna imot homofilt ekteskap(eller som vi vanlige, oppegående folk kaller det; ekteskap), så ikke gift deg med en homofil person. Hvorfor er det så nøye for andre hvem akkurat du forelsker deg i? Ingen skal fortelle meg at jeg er mindre verd fordi jeg er i et forhold med en jente, og dermed ta fra meg rettigheter, som muligheten til å gifte seg på lik linje som heterofile? Norge har lovliggjort at alle skal få gifte seg i kirken, så det er jo et stort steg i riktig retning. USA har lovliggjort ekteskap mellom to av samme kjønn i alle statene, noe som er utrolig stort. Kjærlighet er kjærlighet, om det så er mellom to personer at motsatt kjønn eller to personer av samme kjønn. Hvorfor skal det ha noen betydning?

Jeg går ikke i Pride-parader for å feire den jeg er. For meg er det ikke noe å feire, og jeg synes det er litt kleint hele greia. Jeg ser ikke heterofile ha "Heterofile dager" og parader hver år? Hvorfor skal homofile ha det? Jeg er den jer er, og jeg forelsker meg i den jeg forelsker meg i. Det samme som heterofile. De er det de er, og de forelsker seg i de de ønsker å forelske seg i. 

Jeg er stolt av den jeg er, og stolt av hun jeg deler nåtiden, og fremtiden min med. Ingen skal få ta fra meg det, ikke engang de homofobe drittnaboene vi har. Trangsynte idioter. Rant over. 


Jeg er så forbanna stolt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar