søndag 21. august 2016

Lanckorona og drama

Ny søndag, nytt innlegg! Forrige søndag var en herlig dag. Vi bestemte oss for å sove til vi våknet, spise frokost, og så kjøre til en bitteliten landsby cirka 40 minutter utenfor Krakow. Lanckorona, heter den. Der har de en del historiske trehus, som var utrolig sjarmerende. Vi tuslet litt rundt, før vi gikk til en café som kunne vært tatt rett ut i fra Harry Potter. Vi tenker å dra tilbake når det er vinter, innbiller meg at den caféen er mye koseligere om det er snø og kaldt ute.


Det var utrolig vanskelig å få til et skikkelig bilde av overetasjen..grr! Overetasjen gikk egentlig bare langs veggen, med et hull i midten, der man kunne se ned til første etasje. Første etasje var innredet med tunge tremøbler,  gamle stoler og generelt gamle møbler.


Etter lunsj innendørs, satte vi oss i uteområdet for å lese litt, og nyte et glass lemonade og litt kake. Mniami!


Dette søte, blå huset, med vinduene på skeiva! 

***

Denne helgen var det duket for bursdagsfest til et venninnepar. De som kjøpte seg et bittelite hus på landet, som jeg har nevnt. For å slippe å stresse med transport til gokk, tenkte flere å overnatte, og vi tok med oss teltet og slo det opp i hagen for natten. Dagen gikk ganske bra, som bursdagsfester som oftest pleier. Vi spise god grillmat, folk pratet og lo, de fleste beundret Rudi(han var ikke så skrekkelig begeistret for det, men så snart han skjønte det var kos og få, var det ikke så ille likevel), folk badet i bassenget og rett og slett koste seg. Helt til alt ikke var så bra lenger. Skal ikke gå så skrekkelig mye inn på detaljer, men det var utroskapsdrama, basketak, skriking og grining..hun ene fant ymse meldinger til en tredjepart på kjærestens telefon... Kan jo tenkes hvordan kvelden endte. 

Et høydepunkt var noe som kunne sammenlignes med lapskaus, som ble laget i en stor gryte på bålet! 




Det var en veldig fint kveld frem til skandalen..! 

Jeg ligger akkurat nå som et slakt i senga, og har mest lyst å rive ut både eggstokker og livmor. Sharkweek kom med et smell, (for å si det mildt), så jeg ble sendt hjem i morges med taxi, og har knasket smertestillende og sett på Stranger Things. Er ikke så begeistret for serien som resten av verden er? Kanskje det bare er meg som er sær. 9 myggstikk sitter jeg også igjen med, etter bursdagsfesten. 4 bare på det ene kneet. Gleder meg til imorgen, dersom jeg får den samme gamle reaksjonen på myggstikk. Ekstremt hovne, og knall harde, og minst 8cm i diameter.  

Nei, tror det er på tide med en lur! Hej så lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar