fredag 12. august 2016

Siden sist

Da har man endelig ordnet seg wifi i den nye leiligheten! Sånn går det når naboene ikke stoler nok på folk, og har passordbeskyttet sine egne internett. Da må man kjøpe eget, rett og slett.

Siden sist, har vi altså flyttet. Det er vel når man flytter man først innser hvor mye man har. Spesielt når ingenting er organisert, og alt må samles i søppelsekker fortløpende etter som ting blir bært ut i bilen. Jøje meg. Skal kjøpe esker til å lagre ting i snart, men enn så lenge står ting stablet så godt det lar seg gjøre i yttergangen. Midt i flyttingen bestemte jeg meg for å lage middag. Det eneste vi hadde i kjøleskapet var kalkun. Det endte her...


Jeg var visst voldsomt allergisk. Jeg har tatt prikketest, og intenting slo ut på kylling. Jeg har vært veldig forsiktig, og prøvd meg litt frem med kylling og kalkun. Noen ganger har det gått helt fint, uten en eneste reaksjon, mens andre ganger har jeg fått et bittelite utslett(kan ligne på elveblest) som har holdt seg til albuen. Ikke denne gangen. Hele ansiktet hovnet opp, jeg mistet følelsen rundt munnen, og utslettet var over hele kroppen. Spesielt armene, som var knall røde og hvite. Vi hastet til legen, som tok raskt imot meg, og det ble bestemt at jeg skulle få diverse sprøyter i ratata, for å så bli sendt til sykehuset for observasjon. Ambulansepersonellet var kjempehyggelige, og sjåføren ble tilogmed igjen på sykehuset litt for å hjelpe med litt oversetting i skranken. Jeg fikk dra hjem et par timer senere, og har ikke rørt kylling eller kalkun siden! 

Forrige helg fikk vi tatt en etterlengtet helgetur ut på landet. Vi kjørte til Miedzybrodzie Bialskie(prosit), hvor vi ahdde leid en bitteliten hytte med et venninnepar samt ei til. Vi slappet av, grillet, dro ut i trøbåt, og nøt livet. Rudi var mindre fornøyd med at vi valgte å bruke en time av dagen i trøbåt.



Nå er det vel på tide å legge til kai igjen?


Tryggere mellom mammaene sine


På vei hjem, kjørte vi til toppen av fjellet på andre siden av innsjøen, hvor cirka alle paraglidere i Polen var samlet for å dra utnytte av vinden. 


Neste gang skal vi booke tandem! Hoppla!

Nå tar jeg helg! Kommer tilbake med søndagsinnlegg fra og med neste uke igjen! Tenker å vise leiligheten, når vi endelig har fått ryddet og vasket oss skikkelig inn! Hej så lenge!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar