søndag 24. juli 2016

Når blomster angriper

Kvartveis til 104! Bursdag i går gikk rimelig ubemerket hen. Ingen kake, ingen feiring, men stille og rolig. Jeg dro til Galeria Krakowska etter jobb for å unne meg noen bursdagsgaver. Det endte med noen søte kanintøfler, en enhjørning-nøkkelring til inngangskortet mitt til jobb, og en deilig genser fra Levi's! Hurra for meg!

På lørdag skulle vi egentlig til en innsjø like utenfor Krakow, da det var meldt bra vær. Planene ble kjapt endret, da vi ble invitert til grilling hos et vennepar som har kjøpt seg et litestykke land på landet. En gressflekk som de hadde ordnet til superidyllisk! På tomten var det også et lite hus, som man kan bo i på sommeren. I hagen hadde de ordnet til bålplass, satt opp basseng, spiseområde, og rett og slett gjort det skikkelig koselig. Jeg kjenner dem ikke godt til til å valse rundt å ta bilder, så det får bli med dette ene bildet av beina mine..


Sånn går det når man spiller badminton, og en busk roser dukker opp ingenstedsfra, og mener det passer seg å stå midt i veien der jeg skal løpe. Det var noen hardføre roser og, mer skade ble gjort på beina mine, enn disse morderblomstene.

I dag har vi gjort en del ærender. Morgenen ble brukt til å saumfare et loppemarked etter noen møbler til leiligheten. Fant dessverre ingenting. Vi så derimot en nydelig skillevegg som ahdde glidd rett inn i leiligheten, men da vi fikk høre prisen spurtet vi i motsatt retning. 1600kr. Nei, sånn har vi ikke råd til, så vi dro til Ikea og kjøpte en god del ting vi trener til omtrent samme pris. 


Vi ville på loppemarkedet ganske tidlig i morges, og det betyr også at Rudi må opp tidlig. Det var han rimelig misfornøyd med. Han skulle gjerne sovet hele dagen.


Nå er vi helt utkjørte alle sammen, så kvelden blir brukt to sofasliting og lesing. Neste uke blir det blogging fra den nye leiligheten(såfremt vi har ordnet internet innen det! Det er ingen naboer som har usikret internet der, visstnok)

Hej så lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar