søndag 14. februar 2016

Bukesløs

Fooor en trøtt start på uken. Aner ikke hvorfor, men denne uken startet med at jeg har vært trøttere enn jeg noen gang har vært før. Det endte med at jeg la meg kl 19.00 på tirsdag, og sov som en stein til neste morgen. Følte meg som et nytt menneske onsdags morgen! Takker høyere makter(hudlegen min) for at jeg bare hadde halv uke på jobb, da jeg måtte fjerne enda en føflekk fra skrotten. Hadde en infeksjon i midten av januar, og det endte med at føflekken bare var et "red mess", som hudlegen så fint kalte det. Så på torsdag var det avgårde til legen for å få nytt arr.

Veldig fin plassering på den føflekken, ingen jeans på meg på et par dager, så fredagen hadde jeg også fri fra jobb! Tror ikke de hadde blitt så fornøyde om jeg troppet opp bukseløs på jobb!



Fruen måtte allikevel på jobb på fredag, og Rudi var rask med å overta hennes plass i armkroken! 

Fredags kveld pleier vi å holde oss hjemme, og tidligere på dagen hadde jeg dratt til sentrum for å kjøpe bursdagsgave til fruen, og en liten Valentinsgave til oss begge, som vi bestemte oss for å åpne på fredag. En polsk filmjuvel. 
De fleste har nok sett dette bildet før(National Geographics best picture of 1987). Meg selv inkludert. Men jeg har aldri visst mer om historien enn at dette er en lege etter en 23 timers hjertetransplantasjon.

Dette er Zbigniew Religa, en polsk lege og senere politiker. En pioneer innen hjertetransplantasjoner i Polen. Selv om denne typen operasjoner ble sett på som nesten umulige på denne tiden, tok Religa sjansen og utførte hjertetransplantasjoner med suksess. Filmen Bogowie handler om nettopp Zbigniew Religa, og veien til hans egen klinikk og hans forsøk på hjertetransplantasjoner. 


Bogowie (Gudene/The Gods)


Anbefaler alle å se denne, til tross for at den er polsk, da gjerne med engelske/norske undertekst. Filmen er trist, morsom og spennende på en og samme gang. 

Jeg gikk også til innkjøp av noe helt grusomt...i dag er det jo Valentines Day (blergh), så jeg måtte jo kjøpe noe klissete og harry..
 
En fluffy hjertepute med teksten "Kocham Cię"(I love you). Den er så grusom at vi hengte den på senga, og der skal den bli! Ajajaj! 

Senere blir det ut for å spise pizza, og kanskje en stroll langs elven. Været viser seg fra en av sine bedre sider i dag, og det vil vi utnytte! Håper alle har hatt en fin helg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar